Yorğunluq nədir?

Yorğunluq nədir?

Nədir?

Hər kəs zaman-zaman yorğunluq hiss edir. Ancaq yorğunluq, həddindən artıq və uzun müddətli yorğunluq hissi deməkdir. Həddindən artıq yorğunluq səhər oyanmağı, işə getməyi, adi işlərinizi yerinə yetirməyi və gününüzü keçirməyi çətinləşdirir. Yorğunluq hədsiz dərəcədə yatmaq istəyi ancaq istirahət və ya yatdıqdan sonra özünüzü gümrah hiss etməməklə özünü göstərir.

Səbəbi?

Bir çox faktorlar, xəstəliklər, dərmanlar və həyat tərzi yorğunluğa səbəb ola bilər. Yorğunluq müvəqqəti və ya xroniki bir vəziyyət ola bilər (altı ay və ya daha çox davam edirsə). Pəhrizinizi, dərmanlarınızı, idmanınızı və ya yuxu vərdişlərinizi dəyişdirərək yorğunluğu tez bir zamanda aradan qaldıra bilərsiniz. Yorğunluğun səbəblərinə aşağıdakılar daxildir:

Həyat tərzi

Bəzi həyat tərzi faktorları yorğunluğa səbəb ola bilər. Bu amillərə aşağıdakılar daxil ola bilər:

  • Düzgün qidalanmama.
  • Stress.
  • Qeyri-aktiv (oturaq) həyat tərzi.
  • Həddindən artıq spirtli içki qəbulu.
  • Siqaret çəkmək.

Yuxu pozğunluqları.

Bəzi yuxu pozğunluqları uzunmüddətli hazlsızlığa və həddindən artıq yorğunluğa səbəb ola bilər. Məsələn;

  • Yuxusuzluq.
  • Yuxu apnesi.
  • Narkolepsiya.
  • Növbəli iş yuxu pozğunluğu.
  • Reçeteli dərmanlar və müalicələr

Dərman Preparatları

  • Benzodiazepinlər.
  • Sakitləşdirici-hipnotiklər.
  • Antipsikotiklər.
  • Anksiyolitiklər.
  • Opioidlər.
  • Antikonvulsanlar.
  • Beta blokerlər.

Hansı xəstəliklər yorğunluğa səbəb olur?

Yorğunluq bədəninizin müxtəlif hissələrinə təsir edən geniş spektrli xəstəliklərin, pozğunluqların və çatışmazlıqların əlamətidir. Yüzlərlə vəziyyət və pozğunluq yorğunluğa səbəb ola bilər. Yorğunluğun ən çox görülən səbəblərindən bəziləri bunlardır:

İnfeksiyalar

Bir çox infeksiyalar yorğunluğa səbəb ola bilər, o cümlədən:

  • mononükleoz.
  • HİV.
  • COVID-19.
  • Qrip.
  • Sətəlcəm.
  • Lyme xəstəliyi.

Ürək və ağciyər problemləri

Yorğunluq ürək-damar və ağciyər xəstəliklərinin ümumi simptomudur, məsələn:

  • ürək xəstəliyi.
  • Postural ortostatik taxikardiya sindromu (POTS).
  • Xroniki obstruktiv ağciyər xəstəliyi (KOAH).
  • Amfizem.
  • Konjestif ürək çatışmazlığı.
  • psixi sağlamlıq şərtləri

Psixoloji xəstəliklər

Müəyyən psixi sağlamlıq vəziyyətlərinə görə yorğunluq gündəlik fəaliyyətləri yerinə yetirməyi çətinləşdirə və ya qeyri-mümkün edə bilər. Bu şərtlərə aşağıdakılar daxil ola bilər:

  • depressiya.
  • Narahatlıq.
  • Travma sonrası stress pozğunluğu (TSSB).
  • Otoimmün pozğunluqlar

Autoimmun xəstəliklər

  • Tip 1 diabet.
  • Lupus.
  • Çox skleroz (MS).
  • Miyasteniya gravis.
  • Romatoid artrit.
  • Sjögren sindromu.
  • Hormonal balanssızlıqlar

Endokrinoloji problemlər

Endokrin sisteminizdəki problemlər (orqanizminizdə hormon istehsal edən bezlər) tükənməyə səbəb ola bilər. Hipotiroidizm yorğunluğun ümumi səbəbidir.

Xroniki Xəstəliklər

Müəyyən xroniki şərtlər ağır, uzunmüddətli yorğunluğa səbəb ola bilər. Bunlara daxildir:

  • xərçəng.
  • Xroniki yorğunluq sindromu (həmçinin CFS və ya miyalji ensefalomiyelit adlanır).
  • Fibromiyalji.
  • Böyrək xəstəliyi.
  • Tip 2 diabet.

Vitamin Çatışmazlıqları

Anemiya və digər vitamin çatışmazlığı (məsələn, D vitamini və ya B12 vitamini) tez-tez yorğunluqdan məsuldur. Susuzlaşdırma yorğunluğa səbəb ola bilər, çünki bədənin işləməsi üçün çoxlu maye lazımdır.

Çəki problemləri və yemək pozğunluqları

Bəzi çəki problemləri və yemək pozğunluqları yorğunluğa və bir sıra digər simptomlara səbəb ola bilər. Bunlara aşağıdakılar daxil ola bilər:

  • anoreksiya.
  • Bulimiya.
  • artıq çəki/piylənmə.
  • az çəki.

Yanaşı Simptomlar

Yorğunluq tez-tez digər simptomlarla birlikdə baş verir, məsələn:

  • Depressiya və həzz aldığınız fəaliyyətləri etmək istəyinin olmaması.
  • Diqqəti cəmləməyə bilməmək.
  • Enerjinin və motivasiyanın olmaması.
  • Əsəbilik, narahatlıq və əsəbilik.
  • əzələ ağrısı və zəiflik.
  • Yorğun gözlər.
  • Yorğun ayaqlar.
  • Bütün bədənin yorğunluğu.
  • Sərt çiyinlər.
  • Narahatlıq (narahatlıq/narahatlıq).
  • səbirsizlik.

Yorğunluğu necə aradan qaldırmaq olar?

Əgər hər hansı bir xəstəlik yorğunluğa səbəb deyilsə, həyat tərzi dəyişiklikləri simptomları yaxşılaşdıra bilər. Yorğunluğu azaltmaq üçün aşağıdakıları etmək olar:

Yaxşı yuxu vərdişlərini tətbiq edin. Hər gecə yeddi-doqquz saat yatmağı hədəfləyin. Yatmazdan əvvəl kofein içməyin, elektronikadan istifadə etməyin və ya məşq etməyin. Hər gün eyni vaxtda yatmağa və qalxmağa çalışın.

Alkoqol və maddə istifadəsindən çəkinin: Qeyri-qanuni narkotik vasitələrdən istifadə etməyin və alkoqollu içkilər, əgər yoxdursa, normada içməyin.

Sağlam qidalanın: Balanslaşdırılmış pəhriz və bol su bədəninizi qidalandıracaq və nəmləndirəcək.

Stressi idarə edin: Yoqa, zehinlilik, meditasiya və müntəzəm məşq stresdən azad olmağa və daha çox enerji qazanmağa kömək edə bilər.

Müntəzəm müayinə olun: İnfeksiyaları, xəstəlikləri, xəstəlikləri, vitamin çatışmazlığını və digər sağlamlıq vəziyyətini istisna etmək üçün görüş təyin edin. Siz həmçinin simptomlarınıza nəyin  səbəb olub-olmadığını öyrənmək üçün qəbul etdiyiniz dərmanlar haqqında həkiminizlə məsləhətləşməlisiniz.

Tez-tez idman edin: Sağlam həyat tərzi üçün müntəzəm məşq vacibdir. Məşq etməyə öyrəşdikdən sonra özünüzü daha enerjili hiss etməyə kömək edə bilər.

Sağlam bir çəkinizi qoruyun: İdeal çəkiniz haqqında həkiminizlə danışın və normal kilo aralığında qalmağa çalışın.

Nə zaman həkimə müraciət etmək lazımdır?

Yorğun hiss etmək normaldır. Hər kəs xəstəlik, yuxu pozğunluğu, səyahət və ya pəhriz və ya dərman qəbulunda dəyişikliklər səbəbindən arabir, qısa yorğunluq yaşayır. Ancaq daimi yorğunluq və aşağıda qeyd olunan simptomlardan əziyyət çəkirsinizsə, həkiminizlə danışmalısınız.

  • Yorğunluğunuz bir neçə gündən çox davam edir.
  • İşə getməkdə və ya gündəlik işləri yerinə yetirməkdə çətinlik çəkirsiniz.
  • Yorğunluğunuz üçün aydın bir səbəb (məsələn, son xəstəlik) yoxdur.
  • 65 yaşdan yuxarısınız.
  • Kilo itkiniz varsa
  • Sinə, qol və ya yuxarı kürəyinizdə ağrı və ya nəfəs darlığı.
  • Qeyri-adi sürətli (taxikardiya) və ya yavaş (bradikardiya) olan ürək döyüntüsü.
  • Ürək döyüntüsü
  • Baş ağrısı və ya görmə problemləri
  • Bulantı, qusma və ya qarın ağrısı.
  • Əzələ zəifliyi.
  • Özünüzə və ya başqalarına zərər vermə düşüncələri.

G
  • 185 Baxış
  • 04.10.2023
P
  • 69 Baxış
  • 19.03.2024
T
  • 459 Baxış
  • 15.12.2023
D
  • 79 Baxış
  • 09.05.2024